نقش یک طراح سطح ابتدایی در یک اسپرینت طراحی

بیایید آنچه را تاکنون یاد گرفته ایم ، مروری کنیم. اسپرینت طراحی را تعریف کردیم، پنج فاز آن را شناسایی کردیم و آنچه را که در برنامه ریزی یک اسپرینت موفق می گذرد، بررسی کردیم. حالا احتمالاً فکر می کنید، جایگاه یک طراح تازه کار UX مانند شما در کجای این موارد است؟ به عنوان یک طراح سطح UX ، شما کارگردان این نمایش نخواهید بود، اما نقش مهمی را بازی می کنید، و در هر مرحله از اسپرینت شرکت می کنید.

بیایید بررسی کنیم که یک هفته اسپرینت چگونه می تواند باشد. هنگامی که به محیط برگزاری اسپرینت می رسید ، همه آنچه برای انجام کار خود نیاز دارید را پیدا خواهید کرد. وسایل دفتری ، یک بطری آب و شاید هم مقداری میان وعده داشته باشید.

استاد اسپرینت از همه استقبال می کند

استاد اسپرینت از همه استقبال می کند و برخی قوانین اساسی را بیان می کند. به عنوان مثال ، ممکن است مجبور شوید تلفن موبایل خود را تحویل دهید و لپ تاپ خود را تا پایان روز بسته نگه دارید. همچنین ممکن است نیاز به آشنایی و شکست یخ افراد حاضر در اسپرینت باشد و به ترفندیاینکار را انجام دهد.

روز اول مرحله درک است، جایی که شما یک تصویر واضح از چالش طراحی بدست می آورید. گفتگوهای کوتاه زیادی توسط کارشناسان انجام خواهد شد که یگونه ای طراحی شده اند که برای شما الهام بخش باشند. بنابراین، هر تفکری که دارید یادداشت کنید.

ایده پردازی

فاز دوم مرحله ایده پردازی است. استاد اسپرینت گروه را از طریق فعالیت های طوفان فکری راهنمایی می کند تا خلاقیت ایجاد کند و راه حل های ممکنی برای حل چالش طراحی بدست بیاید. تمرکز اصلی شما ارائه ایده ها و ابراز آنهاست.

تصمیم

به مرحله سوم، مرحله تصمیم خوش آمدید. تبریک می گویم، شما در نیمه راه اسپرینت هستید. تیم شما در مورد راه حل با بیشترین شانس موفقیت، تصمیم خواهد گرفت. به عنوان یک طراح تازه کار UX، در هر مرحله از فرایند تصمیم گیری شرکت خواهید کرد و در بین راه حل های بالقوه، به روشی که بیشترین پتانسیل را داشته باشد رأی می دهید. همانطور که ممکن است به یاد داشته باشید، در این مرحله، شما همچنین باید برنامه ریزی قبلی برای آزمایش (مرحله پنجم اسپرینت) شروع کنید. به عنوان یک طراح تازه کار UX، می توانید با تعیین وقت آزمایش کنندگان، ایجاد سوالات نظرسنجی و مصاحبه ، و جمع آوری تجهیزات لازم کمک کنید.

ایجاد نمونه اولیه

در فاز چهارم؛ همه چیز در مورد ایجاد نمونه اولیه از محصول است. به عنوان یک طراح مبتدی UX، به طور فعال در ایجاد نمونه اولیه جامعی برای آزمایش کاربران نقش خواهید داشت. شما سوال می کنید، ایده می دهید و نمونه اولیه تکمیل شده را مرور می کنید. همچنین ممکن است کاربران آزمایشی را برای مرحله پنجم تأیید کنید.

آزمون

توانستیم؛ روز آزمون است. مرحله آزمایش آخرین مرحله از فرآیند است ، جایی که شما نمونه اولیه خود را به آزمایش می گذارید. به عنوان یک طراح مبتدی، ممکن است از شما خواسته شود با مشاهده و مصاحبه با کاربران ، نظرات کاربران را جمع آوری کنید. این بازخورد به گروه کمک می کند قبل از عرضه محصول به بازار ، مواردی را اصلاح کند.

پایان

و پایان. شما همه چیز را در مورد نقش یک طراح مبتدی UX در روند اسپرینت طراحی یاد گرفته اید. هنگامی که به خط پایان فرایند اسپرینت می رسید، انتظار این است که احساس رسیدن به خط پایان در مسابقات دومیدانی واقعی را داشته باشید. یک اسپرینت موفق شما را خسته اما پرانرژی، پر از ایده های جدید و اشتیاقی درونی می کند تا به کار ادامه دهید.

اعتبار سنجی ایده ها

هنگامی که در اولین اسپرینت عمر حرفه ای خود شرکت می کنید، به ایده های جالب و همچنین تعداد زیادی ایده های بد می رسید. اگر این اتفاق برای شما بیفتد جای نگرانی نیست. به همین دلیل است که اعتبار سنجی ایده های شما درمورد کاربران، در فرآیند اسپرینت طراحی گنجانده شده است. شما ایده هایی خواهید داشت و بقیه اعضای تیم نیز چنین هستند، یعنی مسئولیت این ایده پردازی فقط به دوش شما نیست بلکه یک کار جمعی است. در انتهای فرایند، قبل از پیاده سازی ایده، درک بهتری از اینکه آیا ایده شما کار می کند یا خیر خواهید داشت. بعد از این، در مورد گذشته نگری و دلیل اهمیت آن صحبت خواهیم کرد.