ایجاد یا بهروز رسانی پروفایل رسانه های اجتماعی
اکنون که برند شخصی خود را تعریف و وب سایت خود را ایجاد کرده اید، وقت آن است که به تعامل و برقراری ارتباطات حرفهای در رسانه های اجتماعی فکر کنید. در این مطالعه، ما در مورد چگونگی استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با استخدام کنندگان، کارفرمایان احتمالی و همتایان خود در جامعه طراحی UX بحث خواهیم کرد. به احتمال زیاد شما قبلاً در حداقل یک سایت رسانه اجتماعی، مانند فیس بوک یا اینستاگرام ، پروفایلی دارید که از آن برای ارتباط با دوستان و خانواده خود استفاده می کنید. رسانه های اجتماعی می توانند راهی عالی برای ارتباط با کارفرمایان احتمالی، یادگیری مفاهیم و ایده های جدید و ایجاد ارتباط با سایر طراحان UX باشند. در حال حاضر، بیایید بر دو مورد از محبوب ترین سایت های رسانه های اجتماعی برای طراحان UX یعنی LinkedIn و Twitter تمرکز کنیم.
LinkedIn یک سایت شبکه ای حرفه ای است که در آن می توانید با افرادی که می شناسید ارتباط برقرار کنید، درباره شرکت ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، ایده های جالب بخوانید و محتوای خود را ارسال کنید.
LinkedIn مکانی عالی برای میزبانی رزومه شما و جلب توجه استخدام کنندگان است. این یکی از برترین وب سایت هایی است که استخدام کنندگان برای یافتن نامزدهای شغلی از آن استفاده می کنند. در واقع ، بسیاری از فرصت های شغلی افراد در طول این سالها با ایجاد شبکه و ایجاد ارتباط از طریق LinkedIn آغاز شده است.
پس چگونه می توانید یک پروفایل در LinkedIn ایجاد کنید؟
- ابتدا به صفحه اصلی LinkedIn بروید و یک حساب ایجاد کنید، سپس نمایه خود را ایجاد کنید.
- اطمینان حاصل کنید که سابقه کار یا سایر تجربیات حرفه ای خود را به همراه شرح وظایف خود در هر سازمان ذکر کنید.
- پس از پر کردن مشخصات شما ، آماده برقراری ارتباط با افراد هستید. بهتر است با افرادی که واقعاً می شناسید ارتباط برقرار کنید، به ویژه افرادی که با آنها کار کرده اید. همچنین ممکن است بخواهید با معلمان، مربیان، همکلاسی ها یا اعضای خانواده سابق خود ارتباط برقرار کنید. با کلیک روی دکمه اتصال می توانید اتصال اضافه کنید. درخواست اتصال خود را با یک پیام کوتاه شخصی کنید که به یاد آن فرد می آورد چگونه و از کجا یکدیگر را می شناسید. هنگامی که آنها قبول کردند، تأییدی دریافت خواهید کرد که می گوید شما متصل هستید.
- شما همچنین باید از LinkedIn برای ارتباط با استخدام کنندگان در صنعت طراحی UX استفاده کنید. یادداشتی را به درخواست اتصال خود اضافه کنید که می خواهید در مورد شرکت و فرصت های شغلی آنها بیشتر بدانید.
- همچنین می توانید با کارکنان شرکتی که می خواهید در آن کار کنید، ارتباط برقرار کنید. پروفایل LinkedIn افراد مرتبط با شرکت را مرور کنید. بررسی کنید آیا کسی را می شناسید که در حال حاضر در شرکت کار می کند یا در گذشته در آنجا کار کرده است. اگر چنین است، از ارسال پیام شخصی به آنها نترسید. LinkedIn همچنین به شما اطلاع می دهد که آیا دوستان شما دوستی دارند که در شرکت کار می کنند. اگر این اتفاق افتاد، با دوست خود تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها مایل به معرفی دوست خود هستند که در شرکت کار می کند.
- اگر با کسی در شرکت ارتباط ندارید، یک پیام شخصی به کسی در شرکت ارسال کنید که کار او شما را تحت تأثیر قرار می دهد. می توانید بپرسید آیا آنها مایلند پانزده دقیقه در مورد شغل روزانه خود و نحوه کارکردنشان در شرکت با شما صحبت کنند.
- در نهایت ، به گروه LinkedIn بپیوندید. اینها گروهی از افراد در یک صنعت خاص یا دارای علاقه خاصی هستند. ده ها گروه در حال حاضر به طراحی UX اختصاص داده شده اس ، بنابراین به یکی یا دو گروه مورد علاقه خود بپیوندید. در مکالمات گروهی مشارکت داشته باشید و در صورت تمایل با افراد گروه ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید برای یادگیری روندهای جدید، خواندن مقالات و چت با افرادی که علایق شما را به اشتراک می گذارند؛ یک شرکت یا هشتگ خاص مانند #UXdesign را در LinkedIn دنبال کنید.
یکی دیگر از مکان های عالی برای شبکه سازی با متخصصان، توییتر است. اگر با توییتر آشنا نیستید، این یک بستر رسانه اجتماعی است که می توانید افراد را دنبال کنید، با پست های آنها ارتباط برقرار کنید و ایده های خود را به اشتراک بگذارید. توییتر به اندازه LinkedIn روی شبکه های حرفه ای متمرکز نشده است. معمولاً برای خواندن پستهای افراد برجسته در صنعت طراحی UX، شروع گفتگو با همتایان و یادگیری از رهبران صاحب نظر صنعت در یک سطح شخصی نزدیکتر است. اشکالی ندارد اگر هنوز آمادگی ندارید در حالی که هنوز در مورد دانش طراحی UX یاد می گیرید در این زمینه توییت کنید.
- شما ممکن است با دنبال کردن افراد داخلی و دوست داشتن و بازنویسی پست های آنها شروع کنید.
- اگر احساس جسارت می کنید، می توانید با پاسخ به توییت های آنها به مکالمه اضافه شوید.
- همچنین می توانید متخصصان صنعت را در توییت های خود برچسب گذاری کنید. این درست مانند شروع یک گفتگو در زندگی واقعی است؛ چه کسی می داند ممکن است آنها بخواهند به هم متصل شوید.
- به خاطر داشته باشید که لینکدین و توییتر حال و هوای متفاوتی دارند و ایده خوبی است که در آنها در همان حال و هوا رفتار کنید. شما ممکن است حرفه ای تر و متمرکز بر LinkedIn باشید، اما در توییتر سرزنده تر و خودمانی تر باشید که به کارکنان و طراحان دیگر این فرصت را می دهد تا جنبه های مختلف شخصیت شما را ببینند.
- به یاد داشته باشید، هر چیزی که در رسانه های اجتماعی ارسال می کنید با عموم روبرو است. حتی پیام های خصوصی با سایر کاربران را می توان کپی و به طور گسترده به اشتراک گذاشت، بنابراین در مورد آنچه پست می کنید و دوست دارید، هوشمند باشید.
- همچنین باید در مورد به اشتراک گذاری عکس ها یا پست هایی که با برند شخصی که به عنوان طراح UX توسعه می دهید همخوانی نداشته باشد، هوشمند باشید. در صورتی که شک دارید، حساب های شخصی خود را روی حالت خصوصی تنظیم کنید.
در ادامه مقاله ای شامل مطالبی با جزئیات بیشتر وجود دارد که نحوه انجام آنچه در این مطالعه گفته شد را توضیح می دهد. حالا که LinkedIn و Twitter را تحت بررسی و مطالعه قرار داده اید، اجازه دهید با رسانه های اجتماعی محبوب و مختص طراحی UX آنلاین آشنا شویم.