برند شخصی و صفحه درباره من را برای وب سایت نمونه کارها ایجاد کنید

برند شخصی روشی اساسی برای نشان دادن ارزش منحصر به فرد شما به عنوان یک طراح است. هنگام کار به عنوان طراح UX، برند شخصی شما به دیگران پیش زمینه ای از طراح پشت طرحهای شما می دهد. شما می خواهید یک برند شخصی بسازید که نوع کاری را که می خواهید انجام دهید و توانایی های منحصر به فرد شما برای انجام آن کار را نشان دهد. نگران نباشید، نیازی نیست که برند شخصی خود را هنوز مشخص کنید! ما فقط می خواهیم توسعه برند برای شما را آغاز کنیم، بنابراین می توانید در آینده آن را بهبود بخشید زیرا در مورد خود به عنوان یک طراح UX اطلاعات بیشتری پیدا می کنید.

گام اول: به سوالات پاسخ دهید

به سوالات زیر پاسخ دهید. وقتی این کار را انجام می دهید، باید شروع به ابراز شخصیت، مهارت ها و ارزش های منحصر به فرد خود به عنوان یک طراح در تقاطع با شخصیت عمومی خود کنید. یک بیانیه شخصی -یک عبارت یک یا دو جمله ای که توصیف می کند چه کار می کنید و شما را به چه چیزی می شناسند- روشی موثر برای نشان دادن برند است. بیانیه شخصی یک راه عالی برای معرفی خود به عنوان طراح است و می تواند به شما در متمایز شدن از دیگران کمک کند. بیانیه شخصی را مانند شعار تبلیغاتی شخصی درنظر بگیرید و طول آن را در حد یک یا دو جمله نگه دارید. بیانیه شخصی شما نشان دهنده برند شما است و می تواند عنصر مهمی در مجموعه شما باشد.

قسمت اول: خود را چگونه می بینید؟

قسمت دوم: دیگران شما را چگونه می بینند؟

از سه یا چند نفر از دوستان، همکاران، مدیر یا اعضای خانواده خود بپرسید.

قسمت سوم: ایجاد برند شخصی

در حالت ایده آل، دیدگاه شما با آنچه دیگران شما را توصیف می کنند، شبیه خواهد بود. هنگام ایجاد برند، به این فکر کنید که چگونه می توانید تصورتان از خود و تصور عمومی را به هم نزدیک کنید. یک بیانیه شخصی خوب طراحی شده ، راهی ثابت و کارآمد برای ارائه برند به شما می دهد.

نکته: بیانیه شخصی شما باید یک تا دوجمله باشد که نشان دهنده بهترین کار شما (نقاط قوت و ارزش های شما) و نحوه انجام آن به طور منحصر به فرد (ویژگی هایی که شما را برجسته می کند) است.

گام دوم: انعکاس دهید

پس از پاسخگویی به سوالات گام اول، آنچه را که درباره خود آموخته اید را درنظر بگیرید. چگونه می توانید برخی از این بینش ها را در بیانیه شخصی خود وارد کنید؟

گام سوم: بیانیه برند شخصی خود را تهیه کنید

برند شما باید در هر جایی که حضور حرفه ای دارید به عنوان مثال، در حساب های رسانه های اجتماعی خود، پروفایلهای انجمن های تخصصی، رزومه و کارت ویزیت شما؛ باید یکسان باشد. در واقع، یکی از مزایای یک بیانیه شخصی خوب این است که معمولاً می تواند روی یک کارت ویزیت جا بگیرد! بعداً به شما کمک می کنیم بعداً حساب هایی در پلتفرمهایی مانند LinkedIn و Behance راه اندازی کنید، بنابراین اگر هنوز آماده نیستند نگران نباشید. اما می توانید با افزودن بیانیه برند خود به وب سایت نمونه کارها شروع کنید.

گام چهارم: داستان «درباره من» را بیان کنید

بیانیه شخصی شما اغلب تنها بخشی از داستان پشت برند شما را نشان می دهد، به همین دلیل یکی دیگر از عناصر مهم وب سایت نمونه کارهای شما «صفحه درباره من» است. این یعنی برند شما در مورد شما است. با آنچه در گام های قبلی برای برند شخصی انجام دادید، مطالب خوبی برای تهیه صفحه درباره من در وب سایت نمونه کارها در اختیار شما قرار داده است. احتمالاً هنگامی که خود را به گونه ای توصیف کردید که نشان دهنده برند شما باشد، ایده های متعددی برای این صفحه به وجود آوردید. از پاسخهای خود برای ایجاد توضیحات کاملتری نسبت به برند خود استفاده کنید که می توانید آنها را در صفحه درباره من بنویسید. بیانیه شخصی شما راهی عالی برای شروع داستان درباره من خواهد بود! برای الهام گرفتن، چند نمونه از صفحات About Me را از نمونه کارهای طراحان UX در Google ببینید:

مشق:

یک صفحه خالی بیاورید و صفحه درباره من را بر روی آن پیش نویس کنید. هنگام نوشتن صفحه درباره من:

در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است شامل آنها شود:

با مطالعه این مطالب، پروژه هایی را توسعه می دهید که می توانید در نمونه کارهای خود قرار دهید. در سراسر مجموعه نمونه کارهای خود، اجازه دهید طرح های شما داستان را نشان دهد و شواهدی از استعداد شما ارائه دهد.

گام پنجم: فونت ها و طرح رنگ را انتخاب کنید

برای آن دسته از افراد خلاق، انتخاب فونت ها و تعیین طرح رنگ می تواند بخش مهمی از فرایند طراحی نمونه کارها باشد! قلم ها و رنگ ها بر ظاهر وب سایت نمونه کارهای شما تأثیر می گذارد و بر تجربه کاربر شما تأثیر بیشتری می گذارد. در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که باید رعایت شود:

اطمینان حاصل کنید که رنگ و فونت های یکسانی را علاوه بر نمونه کارها در تمام پروفایلهای آنلاین و رزومه خود اعمال کنید. این به حفظ ثبات در برند شخصی شما کمک می کند. به یاد داشته باشید، همیشه می توانید انتخاب های خود را در آینده به روز کنید.