پنج مرحله اسپرینت‌های طراحی

بیایید به پنج مرحله اسپرینت طراحی که قبلا معرفی کردیم، فکر کنیم: درک، ایده پردازی، تصمیم گیری، ایجاد نمونه اولیه و آزمایش. اکنون قصد داریم فراتر از مقدمه گویی برویم و واقعاً با هر مرحله آشنا شویم. اسپرینت طراحی سنتی پنج روز طول می کشد و هر مرحله یک روز کامل طول می کشد. تمام مراحل بصورت عملی هستند. همکاری خلاقانه در هسته اصلی هر مرحله است. بیایید بررسی کنیم که چگونه یک تیم می تواند اسپرینت را انجام دهد. تصور کنید شما یک طراح UX برای شرکتی به نام Cycling Enthusiasts هستید. آخرین برنامه شما به دوچرخه سواران اجازه می دهد مسافت و کالری سوزانده شده خود را ردیابی کنند. متأسفانه ، فروش برنامه ها شروع به افت کرده است ، به شکلی که اگر امروز واقعاً یک دوچرخه سواری طولانی می کردید ، اینگونه انرژی شما شروع به کاهش می کرد. بنابراین، چگونه یک اسپرینت طراحی می تواند این مشکل را حل کند؟ بیایید بفهمیم.

درک

مرحله درک اسپرینت شما را در مسیر درست قرار می دهد و به تیم شما کمک می کند تا تصویری روشن از چالش طراحی بدست آورد.

تیم شما زمان می گذارد تا از متخصصان بیاموزد و بحثهایی خلاقانه با افراد مختلف از سایر بخشها و صنایع درگیر انجام دهد. این مکالمات به شما کمک می کند تا چالش طراحی را با وضوح بیشتری درک کنید.

اما اولین قانون طراحی UX چیست؟ کاربر در اولویت است. این بدان معنی است که هر کاری که تیم شما در طول اسپرینت انجام می دهد باید بر روی کاربر متمرکز باشد. بنابراین اکنون تیم شما چالش طراحی را درک کرده است. برای اسپرینت خیالی ما ، فرض کنیم که فروش در حال سقوط است زیرا این برنامه چیز جدیدی به دوچرخه سواران ارائه نمی دهد.

ایده پردازی

گروه شما به فاز دو اسپرینت طراحی می رسد، پر از الهام خلاقیت هستند و آماده ایده پردازی برای برخی راه حل ها می باشند. برای به جریان انداختن جوی خلاقیت، این مرحله با ارائه ایده ها و ساختن آنها در جهت ایجاد راه حل آغاز می شود. در هنگامی که تیم درحال تفکر است، هر یک از اعضای گروه برای طراحی و ارائه ایده های خود زمان می گذارد. در اینجا نگران مهارت های نقاشی خود نباشید، ایده مهم است.

علاوه بر تمام ایده پردازی‌هایی که در فاز دو اتفاق می افتد، شما همچنین باید برنامه ریزی برای آزمایش کاربر را که در فاز پنج اسپرینت انجام می شود، از این مرحله شروع کنید.

در هنگام آزمایش کاربر، گروه متنوعی از افراد دارید که محصول را آزمایش کرده و بازخورد می دهند. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید کاربرانی را انتخاب کنید که با مشخصات استفاده کننده نهایی مورد نظر شما مطابقت داشته باشند، بنابراین اسپرینت طبق برنامه باقی می ماند.

تصمیم

با رسیدن به مرحله سه، راه حل های بالقوه زیادی برای حل چالش طراحی خود دارید. اکنون وقت آن است که تصمیم بگیرید کدام راه حل را می خواهید ایجاد کنید. تیم برنامه دوچرخه سواری با همدیگر درباره هر راه حل احتمالی بحث می کنند و در نهایت در مورد یک راه حل که به احتمال زیاد کاربران را هیجان زده و فروش را افزایش می دهد تصمیم می گیرند.

به عنوان مثال، راه حل ممکن است یک ویژگی باشد که از مکان دوچرخه سوار برای ایجاد مسیرهای سفارشی متناسب با اهداف تناسب اندام آنها استفاده کند. سرانجام، شما روز را با ایجاد یک طرح گام به گام برای ساخت نمونه اولیه به پایان می برید.

نمونه اولیه

مرحله چهارم زمان تولید نمونه اولیه است. شما اکنون آماده ساخت اولین نسخه از ویژگی جدید برنامه خود هستید. در پایان این مرحله، شما به یک محصول نهایی نیازی ندارید، فقط به چیزی واقع گرایانه برای آزمایش با کاربران نیاز دارید. گروه فقط با تمرکز بر روی مواردی که کاربر بر روی صفحه تجربه می کند، نمونه اولیه ای از ویژگی جدید مسیرهای سفارشی، ایجاد می کند. در طول این مرحله، شما همچنین با تأیید برنامه زمانبندی آزمایش کاربر، نهایی کردن سوالات مصاحبه و اطمینان از اینکه نمونه اولیه شما خوب است، مقدمات آزمایش کاربر را به پایان می رسانید.

آزمایش

با اینکه هفته شلوغی بود اما تقریبا به پایان رسید. به مرحله نهایی می رسید: آزمایش. اکنون وقت آن است که نمونه اولیه خود را در برابر کاربران قرار دهید.

در هنگامی که کاربران نمونه اولیه شما را آزمایش می کنند، شما نحوه واکنش آنها را مشاهده می کنید و سپس در مورد تجربیاتشان با آنها مصاحبه می کنید. تیم شما در مورد تغییراتی که باید قبل از اجرای ویژگی جدید ایجاد شود، بینش اساسی پیدا می کند.

برای مرور پنج مرحله اسپرینت طراحی عبارتند از: درک دامنه چالش طراحی، ایده پردازی راه حلهای ممکن، تصمیم گیری در مورد مناسب ترین راه حل، ایجاد یک نمونه اولیه قابل اجرا، و در آخر آزمایش آن نمونه با کاربران واقعی.

با به پایان رساندن اسپرینت، اکنون تیم شما دقیقاً می داند قبل از راه اندازی ویژگی جدید برنامه دوچرخه سواری چه چیزی را باید تنظیم کند. اسپرینت های طراحی قسمت بزرگی از دنیای طراحی UX هستند ، بنابراین احتمالاً در بسیاری از آنها شرکت خواهید کرد و حتی روزی چند نفر را هدایت خواهید کرد.

در آینده توضیح خواهیم داد که چرا اسپرینت های طراحی برای طراحان UX مفید هستند.