درباره تحقیقات UX بیشتر بدانید

در هر پروژه طراحی UX دو بخش کلیدی وجود دارد: انجام تحقیقات برای آموختن درباره کاربرانی که برای آنها طراحی می کنید و جمع آوری بازخورد در مورد چشم اندازهای آنها. در طراحی UX همه چیز مربوطه به در اولویت قرار دادن کاربر است و تحقیقات به طراحان کمک می کند تا آن کاربران را درک کنند.

تحقیقات UX بر درک رفتارها، نیازها و انگیزه های کاربر از طریق مشاهده و بازخورد متمرکز است. طراحی محصول باید بر اساس تحقیقات و حقایق ساخته شود، نه فرضیات. تحقیقات UX آنچه شما، به عنوان طراح، تصور می کنید که کاربر نیاز دارد، با آنچه که کاربر واقعاً به آن احتیاج دارد، هماهنگ می کند.

چرخه توسعه محصول را از دوره قبلی به خاطر دارید؟ چرخه توسعه محصول دارای پنج مرحله است -طوفان فکری، تعریف، طراحی، آزمایش و راه اندازی- که یک برنامه، وب سایت یا محصول را از ایده تا راه اندازی پی می گیرد.

بیایید بررسی کنیم که تحقیقات چگونه در چرخه توسعه محصول جای می گیرد.

چرخه توسعه محصول دارای پنج مرحله است: طوفان فکری، تعریف، طراحی، آزمایش و راه اندازی تحقیقات بنیادی

تحقیقات بنیادی همیشه قبل از شروع طراحی انجام می شود. در چرخه توسعه محصول، تحقیقات بنیادی در مرحله طوفان فکری (مرحله اول) اتفاق می افتد تا به شما در همدلی با کاربران ، درک نیازهای آنها و الهام بخشیدن به جهت طراحی جدید کمک کند. در طی این مرحله، شما همچنین تیپ شخصیتی و داستان های کاربر را ایجاد خواهید کرد ، که به زودی با آنها آشنا خواهید شد.

در تحقیقات بنیادی، هدف شما این است که بفهمید کاربر به چه چیزی نیاز دارد و چگونه باید با محصول شما این نیازها را برطرف کند. تحقیقات بنیادی قوی می تواند با دیدگاه شخصی شما در مورد راه حل خوب در تضاد باشد.

سوالاتی که ممکن است در طول تحقیقات بنیادی در نظر بگیرید عبارتند از:

روش‌های تحقیق زیادی برای انجام تحقیقات بنیادی وجود دارد، اما بسیاری از آنها بر اساس مشاهدات است. روشهای رایج تحقیق بنیادی عبارتند از:

تحقیقات طراحی در طول طراحی انجام می شود. در چرخه توسعه محصول، تحقیقات طراحی در مرحله طراحی (مرحله سه) انجام می شود تا به طراحی های شما کمک کند، با نیازهای کاربران مطابقت داشته باشد و ریسک را کاهش دهد. هر بار که نسخه جدیدی از طرح خود ایجاد می کنید، تحقیقات جدیدی باید انجام شود تا ارزیابی شود که چه چیزی خوب کار می کند و چه چیزی باید تغییر کند.

در تحقیقات طراحی، هدف شما پاسخ به این سوال است: چگونه باید آن را بسازیم؟

میزان تحقیقات طراحی شما بسته به محل کار و آنچه در حال ساخت آن هستید متفاوت خواهد بود. متداول ترین روشی که برای انجام تحقیقات طراحی مورد استفاده قرار می گیرد، مطالعه قابلیت استفاده یا usability study است، که تکنیکی برای ارزیابی محصول با آزمایش آن بر روی کاربران است. هدف از مطالعات قابلیت استفاده، شناسایی نقاط ضعفی است که کاربر با نمونه های اولیه شما تجربه می کند، بنابراین می توان مشکلات را قبل از عرضه محصول برطرف کرد. شما در دوره بعدی این برنامه، مطالعه قابلیت استفاده خود را انجام خواهید داد.

روشهای تحقیقاتی دیگری که ممکن است برای انجام تحقیقات طراحی مورد استفاده قرار گیرد عبارتند از:

تحقیقات پس از راه اندازی

تحقیقات پس از راه اندازی پس از اتمام طراحی و راه اندازی محصول انجام می شود. در چرخه توسعه محصول، تحقیقات پس از راه اندازی، پس از مرحله راه اندازی (مرحله پنجم) اتفاق می افتد تا به تأیید برسد که محصول از طریق معیارهای تعیین شده نیازهای کاربر را برآورده می کند.

در تحقیقات پس از راه اندازی، هدف شما پاسخ به این سوال است: آیا ما موفق شدیم؟ این تحقیق به شما می گوید که محصول نهایی بر اساس معیارهای تعیین شده مانند پذیرش، استفاده، رضایت کاربر و موارد دیگر چگونه عمل می کند.

باید از روش های تحقیقاتی استفاده کنید که بینش کاربر در مورد محصول را نشان می دهد و اینکه آیا تجربه آنها در استفاده از محصول با نحوه عملکرد مطابقت دارد. روشهای تحقیقاتی که ممکن است برای انجام تحقیقات پس از راه اندازی استفاده کنید عبارتند از:

نکته کلیدی برای داشتن محصول متمرکز بر کاربر: تحقیق

تحقیقات برای ایجاد محصولی که کاربران را راضی کند بسیار مهم است. به عنوان یک طراح سطح ابتدایی، ممکن است وسوسه انگیز باشد که بر اساس تجربه شخصی خود فرض کنید کاربر به چه چیزی نیاز دارد، اما همانطور که می دانید: کاربر در وهله اول قرار می گیرد. همیشه اطمینان حاصل کنید که نظرات شما با تحقیقات شما پشتیبانی می شود. شما باید قبل، حین و بعد از طراحی از کاربران بازخورد بگیرید!