اسپرینت‌های طراحی را برنامه‌ریزی کنید

به عنوان یک طراح سطح ابتدایی UX، احتمالاً از شما انتظار نمی رود که یک اسپرینت‌ طراحی را هدایت کنید. اما هنوز هم مفید است که بدانید برای برنامه ریزی موفقیت آمیز چه چیزهایی لازم است. بیایید برخی از ایده های اساسی را بررسی کنیم.

مرحله اول، تحقیقات کاربر است. اگر آنقدر خوش شانس باشید که یک محقق اختصاصی در تیم خود داشته باشید، آنها می توانند صاحب این مرحله شوند. در غیر این صورت، ممکن است خودتان آن را بپذیرید. تحقیقات کاربر همیشه اولین قدم در هر فرآیند برنامه ریزی اسپرینت‌ است. تحقیقات شما باید بر روی مشکلات کاربری باشد که می خواهید در طول اسپرینت‌ حل کنید. لازم نیست بلافاصله مشكل خاصی را بیان كنید. اما داشتن یک ایده تقریبی از آنچه که اسپرینت‌ شما روی آن تمرکز خواهد کرد، به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام روش تحقیق بیشتر منطقی است. بعداً در مورد روشهای مختلف تحقیق با جزئیات بیشتری بحث خواهیم کرد.

در مرحله دوم، وقت آن است که با کارشناسان تماس بگیرید. اگر خودتان در حال برنامه ریزی اسپرینت‌ هستید ، این خود شما هستید که می توانید با همکاران یا کارشناسان صنعت گفتگوی کوتاهی را ترتیب دهید. در مرحله درک اسپرینت‌ ، به این گفتگوهای پر اطلاعات گوش خواهید داد. یک گفتگوی خوب به شما کمک می کند تا مشکلی که اسپرینت‌ شما می خواهد حل کند را روشن کنید. بخاطر داشته باشید، هرچه تعداد بیشتری از متخصصین را بیاورید، برنامه زمانی بیشتری را باید در نظر بگیرید. برنامه ریزی را زود شروع کنید قول می دهیم ارزشش را خواهد داشت.

در مرحله سوم فضای مناسب را پیدا کنید. کمی واضح به نظر می رسد. اما به من اعتماد کنید ، رزرو اتاق مناسب می تواند تفاوت ایجاد کند. اطمینان از اینکه این فضا به همه کارمندان فرصت برابر برای انجام وظیفه خود را می دهد بسیار مهم است. بیایید در مورد چند چیز صحبت کنیم که باید به دنبال آنها باشید. تخته های سفید برای ثبت ایده های شما یا چسباندن یادداشت های چسبناک، وضعیت اکوستیک مناسب بطوریکه شرکت کنندگان بتوانند صدای یکدیگر را به راحتی بشنوند ، مکانهایی برای هر کسی که به آنها احتیاج دارد و مبلمان راحتی که شما می توانید به راحتی آنها را جابجا کنید. شما می خواهید زمان زیادی را در این اتاق بگذرانید ، بنابراین بهتر است که دنج باشد.

هنگامی که فضای مناسب را پیدا کردید ، زمان مرحله چهارم یعنی جمع آوری لوازم فرا رسیده است. اگر شما در حال برنامه ریزی اسپرینت‌ هستید ، وظیفه شما این است که مطمئن شوید برای همه آنچه را که برای شرکت در آن نیاز دارند ، فراهم است. به نوعی مانند معلمی که وسایل کلاس را توزیع می کند. برخی از مواد ضروری شامل مارکر، یادداشت های چسبی و مقدار زیادی تنقلات و آب است.

در مرحله پنجم قوانین اسپرینت‌ را تعیین کنید. اگر می خواهید منطقه‌ای بدون ابزار و وسایل موجب حواس پرتی داشته باشید، الان وقت آن است که این را بیان کنید. پی بردن به قوانین اساسی از قبل ، لحن اسپرینت‌ را مشخص می کند ، همه باهم اتفاق نظر پیدا می کنند و به تیم شما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کند. شما تحقیق خود را انجام داده اید ، کارشناسان را فرا خوانده اید ، فضای مناسب را پیدا کرده اید ، وسایل را جمع آوری کرده اید و قوانین اسپرینت‌ خود را تعیین کرده اید. بعدی چیست؟

مرحله ششم برنامه ریزی برای معرفی ها است. این می تواند بسیار مهم باشد زیرا اسپرینت‌ شامل تیم های چندکاربردی است که ممکن است قبلا هرگز با هم ملاقات نکرده باشند. همه ما می دانیم که شکستن یخ افراد در مواجه باهم می توانند کمی چالش برانگیز باشند ، اما هنوز هم راهی عالی برای کمک به تیم شما برای راحت بودن با یکدیگر هستند. به علاوه ، انتخاب روشهایی برای صمیمی شدن افراد که مربوط به اسپرینت‌ شما هم باشد می تواند انگیزه تیم شما باشد و آنها را در یک طرز فکر صحیح قرار دهد. در اینجا ایده ای برای آشنایی و صمیمی شدن آورده شده است. از همه بخواهید در مورد زمانی که برای شکایت با خدمات مشتری تماس گرفته اند صحبت کنند. این تیم را دقیقاً در جایگاه کاربر قرار می دهد، جایی که شما دقیقاً می خواهید در هنگام حل چالش های طراحی UX باشند.

ما به مرحله آخر رسیدیم: برنامه ریزی بعد از اسپرینت‌ . این بدان معناست که باید در مورد آنچه بعد از پایان اسپرینت‌ اتفاق می افتد فکر کنید ، مانند اینکه چگونه تیم شما ممکن است از آنچه آموخته اید برای رسیدن به اهداف دیگر استفاده کند. برای انجام این کار ، شما به تهیه وجمع آوری اسناد و مدارک نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید با کمک چند نفر با گرفتن عکس ، جمع آوری یادداشت های چسبی و یادداشت برداری ایده ها اسپرینت‌ را مستند کنید.

اصول برنامه ریزی اسپرینت‌

بیایید اصول برنامه ریزی اسپرینت‌ را مرور کنیم. برای آماده شدن برای یک اسپرینت‌ طراحی ، شما باید تحقیقات مربوط به کاربران را انجام دهید ، با کارشناسان برنامه ریزی کنید ، فضای مناسب را پیدا کنید ، وسایل را جمع کنید ، قوانین اساسی ایجاد کنید ، با تیم خود صمیمی شوید و موارد عملیاتی پس از اسپرینت‌ را برنامه ریزی کنید. در مرحله بعدی ، به طور خلاصه اسپرینت‌ را مرور خواهیم کرد.