استخدام شرکت کنندگان در مصاحبه

همانطور که شروع به فکر کردن در مورد انجام مصاحبه برای تحقیقات UX می کنید، ممکن است از خود بپرسید: چگونه می توانم افرادی را که می خواهند با آنها مصاحبه شوند پیدا کرده و استخدام کنم؟ خوب، این مطالعه شما را از طریق آن راهنمایی می کند!

تعیین اهداف مصاحبه

شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که مصاحبه هایی که انجام می دهید، هم برای شما و هم برای شرکت کنندگان ارزشمند است. برای استفاده بهینه از وقت خود، باید اهداف روشنی را برای مصاحبه تعیین کنید. به عنوان یک طراح UX، چه چیزی می خواهید از مصاحبه ها یاد بگیرید؟ آیا مشکلات کاربر یا نقاط دردناک خاصی وجود دارد که باید با آنها همدلی کنید؟

در اینجا چند نمونه از اهداف تحقیقاتی رایج در مورد همدلی با کاربران آورده شده است:

از یک غربالگر برای انتخاب نمونه ای نماینده از شرکت کنندگان در مطالعه استفاده کنید

شرکت کنندگانی که برای یک مطالعه تحقیقاتی انتخاب می کنید باید بر اساس اهداف تحقیقاتی شما و کاربران هدف محصولی که طراحی می کنید باشد. بهترین راه برای بررسی اینکه آیا شرکت‌کنندگان بالقوه دارای ویژگی‌های مورد نظر مطالعه هستند و مجموعه‌ای از پیشینه‌ها را نشان می‌دهند، ارسال یک نظرسنجی غربالگر است. نظرسنجی غربالگر فهرست دقیقی از سؤالات است که به محققان کمک می کند تعیین کنند آیا شرکت کنندگان بالقوه الزامات مطالعه تحقیقاتی را برآورده می کنند یا خیر.

برای اهداف این دوره، شما نیازی به ایجاد نظرسنجی غربالگری ندارید، اما ابزار خوبی برای آشنایی با آن برای آینده است.

غربالگری شرکت کنندگان اغلب مستلزم جمع آوری اطلاعات جمعیتی است که ویژگی های یک گروه یا فرد است. اطلاعات جمعیتی که ممکن است در نظرسنجی غربالگری درباره آنها بپرسید عبارتند از:

مهم است که بدانیم پرسیدن سؤالات جمعیت شناختی می تواند فضایی حساس و چالش برانگیز برای پیمایش باشد. نسبت به سوالاتی که در نظرسنجی های غربالگری می پرسید و نحوه پرسیدن آنها آگاه باشید. سئوالات را به گونه ای تنظیم کنید که محترمانه و فراگیر باشد، و اگر سؤالات مربوط به اطلاعات جمعیت شناختی است، آنها را اختیاری کنید. ممکن است بخواهید مقدمه سؤالات جمعیت شناختی را با توضیح کوتاهی در مورد چرایی سؤال مطرح کنید. به عنوان مثال، "با روحیه طراحی فراگیر، ما این سوالات را می پرسیم تا مطمئن شویم که با گروه متنوعی از مردم ارتباط برقرار می کنیم."

مصاحبه با شرکت کنندگان با سوابق، دیدگاه ها و توانایی های مختلف بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که طرح های شما در دسترس و عادلانه هستند. همانطور که شروع به استخدام می کنید، هدف خود را برای تشکیل یک نمونه نماینده داشته باشید. نمونه نماینده زیرمجموعه ای از جامعه هدف است که به دنبال منعکس کردن دقیق ویژگی های گروه بزرگتر است.

شرکت‌کنندگان در یک نمونه نماینده باید شامل گروه‌های کاربری باشند که معمولاً در تحقیقات قبلی کمتر ارائه شده‌اند. این عدم نمایش اغلب نتیجه سوگیری های ناشی از سن، نژاد، جنسیت یا توانایی است. در نهایت، تحقیقاتی که انجام می‌دهید باید به شما در ایجاد تجربیات عالی برای همه کاربران کمک کند.

اگرچه داشتن یک نمونه نماینده برای تحقیق در محل کار ایده آل است، اما اگر نمونه نماینده شما در طول این دوره متنوع نباشد، اشکالی ندارد. در حال حاضر، روی جمع آوری داده های مفید از هر منبعی که در دسترس دارید تمرکز کنید. ایجاد نمونه های نماینده اغلب زمان، پول و منابع بیشتری می طلبد که ممکن است در حال حاضر به آنها دسترسی نداشته باشید. با شرکت کنندگان بالقوه در شبکه های شما که در دسترس هستند، بهترین کار را که می توانید انجام دهید.

شرکت کنندگان در تحقیق را پیدا کنید

در این مرحله، شما اهداف مصاحبه را تعیین کرده اید، سوالات مصاحبه را نوشته اید و یک نظرسنجی غربالگری برای پیدا کردن نمونه ای نماینده از شرکت کنندگان در مطالعه ایجاد کرده اید. شما آماده شروع جذب شرکت کنندگان هستید!

نحوه و مکان یافتن شرکت کنندگان در مطالعه تحقیقاتی به شرکتی که برای آن کار می کنید، نوع محصولی که طراحی می کنید، محدودیت های زمانی برای تحقیق، بودجه پروژه و دسترسی کاربران هدف بستگی دارد. بر اساس این جزئیات پروژه، می توانید از روش های مختلفی برای یافتن شرکت کنندگان در تحقیق انتخاب کنید.

با شرکت کنندگان تماس بگیرید

هنگامی که شرکت کنندگان بالقوه تحقیق را شناسایی کردید، ایمیلی ارسال کنید که پروژه و شما را به عنوان محقق معرفی می کند. اگر بودجه ای برای ایجاد انگیزه برای ایجاد انگیزه یا تشویق افراد به شرکت در یک مطالعه تحقیقاتی، مانند کارت هدیه دارید، آن را در ایمیل نیز وارد کنید.

در اینجا نمونه ای از ایمیلی است که می تواند برای شرکت کنندگان بالقوه تحقیق ارسال شود:

سلام [نام شرکت کننده]،

من در حال حاضر روی پروژه ای برای یک برنامه گواهی کار می کنم که در آن نیاز به انجام مصاحبه در مورد [توضیح پروژه] دارم.

مشارکت شما در مطالعه پژوهشی برای کمک به ما بسیار ارزشمند خواهد بود [خلاصه اهداف پروژه]. جزئیات این مطالعه در زیر به اشتراک گذاشته شده است.

 مکان: \[آدرس و لینک به نقشه\]

 تاریخ مطالعه: \[محدوده تاریخ\]

 زمان: \[محدوده زمانی\]

 طول جلسه: \[طول زمان تخمینی برای هر مصاحبه\]

با اجازه شما، ما هر مصاحبه را ضبط می کنیم تا به ما در تصمیم گیری برای بهبود محصول خود کمک کند. موارد ضبط شده فقط با اعضای تیم پروژه برای محدوده این پروژه به اشتراک گذاشته می شود. یک فرم رضایت به این ایمیل ضمیمه شده است که باید آن را امضا کرده و دوباره ارسال کنید.

اگر سؤالی دارید، لطفاً از طریق ایمیل در [آدرس ایمیل شما] با من تماس بگیرید.

اگر مایل به مصاحبه هستید، لطفاً زمانی که بین [محدوده تاریخ مطالعه] و ساعت [محدوده زمانی مطالعه] در دسترس هستید، به من اطلاع دهید.

خالصانه،

[اسم شما]

رضایت کتبی قبلی برای ضبط مصاحبه الزامی است، بنابراین حتماً یک فرم رضایت نامه را به ایمیل پیوست کنید. اگر شرکت کننده زیر سن قانونی باشد یا طبق قانون قابل اجرا قادر به رضایت نباشد، رضایت کتبی از والدین یا قیم شرکت کننده لازم است. شما می توانید از این قالب رضایت نامه برای کار خود در این دوره استفاده کنید.

پس از اینکه افراد را برای مصاحبه تایید کردید، ایده خوبی است که یک هفته قبل از مصاحبه و شب قبل از مصاحبه یادآوری های ایمیلی ارسال کنید. این کمک می‌کند مطمئن شوید افرادی که پیدا کرده‌اید واقعاً برای مصاحبه حضور پیدا می‌کنند!

سوالات مصاحبه را بنویسید

با در نظر گرفتن اهداف مصاحبه، می توانید سوالاتی را بنویسید که در طول مصاحبه از افراد واقعی خواهید پرسید. هر چه سؤالات مصاحبه با اهداف شما هماهنگ تر باشد، داده هایی که به دست می آورید مفیدتر خواهد بود.

هنگام نوشتن سؤالات مصاحبه، چند روش برتر وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

تحقیق بخشی ضروری از فرآیند طراحی UX و همدلی با کاربران است. صرف زمان برای ترسیم اهداف تحقیق و استخدام نمونه ای نماینده از شرکت کنندگان به اطمینان از ارزشمند بودن بازخوردی که به دست می آورید کمک می کند. موفق باشید در استخدام!