به‌خدمت‌گرفتن شرکت کنندگان در مصاحبه

در این مرحله، باید درک کاملی از معنای همدلی با کاربران داشته باشید. برای درک واقعی نحوه فکر و احساس کاربران، باید مستقیماً با آنها صحبت کنید. یکی از راه هایی که می توانید از افراد واقعی در مورد نیازهای آنها یاد بگیرید، انجام مصاحبه است. اما چگونه می توانید افرادی را برای مصاحبه پیدا کرده و جذب کنید؟ در چند مطلب بعدی، به بررسی آنچه شما باید برای به‌خدمت‌گرفتن شرکت کنندگان، آماده شدن برای مصاحبه ها و انجام مصاحبه ها انجام دهید، می پردازیم.

بیایید ابتدا نحوه جذب شرکت کنندگان را بررسی کنیم. همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید، به‌خدمت‌گرفتن شرکت کنندگانی که جهت مصاحبه در دسترس باشند زمان و برنامه ریزی می‌طلبد. هنگامی که در دنیای واقعی مشغول به کار هستید، ممکن است با یک نظرسنجی غربالگری شروع کنید تا به بهترین کاندیداها برای مصاحبه برای مطالعه تحقیقی خود کمک کنید. نظرسنجی غربالگری یا به طور خلاصه غربالگر، به طور خلاصه، فهرستی دقیق از سوالات است که به محققان کمک می کند تا تشخیص دهند که آیا شرکت کنندگان بالقوه الزامات مطالعه تحقیق را برآورده می کنند یا خیر.

برای شروع یادگیری، نیازی به ایجاد یک غربالگر ندارید، اما آشنایی با این ابزار برای آینده خوب است. صرف نظر از این که آیا از نظرسنجی غربالگری استفاده می کنید یا مستقیماً به سمت به‌خدمت‌گرفتن افراد حرکت می کنید، باید با یک مرحله مهم شروع کنید: تعیین اهداف مصاحبه.

برای تعیین اهداف مصاحبه، سوالات زیر را از خود بپرسید:

یک لیست واضح از اهداف بنویسید تا توضیح دهید چرا در حال انجام مصاحبه هستید که به تعیین ویژگی شرکت کنندگانی که ملاقات آنها برای شما ایده آل است، کمک می کند. برای مثال، تصور کنید که یک برنامه آب و هوایی طراحی می کنید. هدف مصاحبه های شما در مرحله همدلی می تواند درک احساساتی باشد که افراد در ارتباط با آب و هوای غیرقابل پیش بینی تجربه می کنند، یا تصور کنید که در حال طراحی یک برنامه خرید هستید. در طول مصاحبه ها، ممکن است بخواهید رفتارها و تجربیات رایج کاربران در خرید آنلاین را شناسایی کنید، مانند افزودن و حذف اقلام از سبد خرید.

هدف خود را در هنگام شروع به کار، تشکیل نمونه معرف قرار دهید. نمونه معرف زیرمجموعه ای از جمعیت هدف است که به دنبال بازتاب دقیق ویژگی های گروه بزرگتر است. شرکت کنندگان در یک نمونه معرف باید شامل گروه های کاربری باشند که معمولاً در تحقیقات قبلی کمتر نماینده بوده اند. این عدم نمایندگی اغلب نتیجه سوگیری های ناشی از سن، نژاد، جنسیت یا توانایی است. داشتن مجموعه ای متنوع از شرکت کنندگان برای انتخاب به شما کمک می کند تا تجربه های خوبی را برای همه کاربران ایجاد کنید. وقتی اهداف مصاحبه های خود را مشخص کردید، وقت آن است که روند به‌خدمت‌گیری را ادامه دهید. برای انجام این کار، نحوه جستجو برای شرکت کنندگان احتمالی مصاحبه را بررسی می کنیم.

در دنیای واقعی، عوامل زیادی وجود دارد که تعیین می کند چگونه و در کجا کاندیداهای احتمالی شرکت در مصاحبه را پیدا می کنند. برای مثال، یافتن افراد برای مصاحبه می تواند به شرکتی که در آن کار می کنید، نوع محصولی که طراحی می کنید، محدودیت زمانی پروژه ها، بودجه پروژه ها و دسترسی افرادی که می خواهید با آنها مصاحبه کنید بستگی داشته باشد. در ابتدای یادگیری، ممکن است در افرادی که می توانند بخشی از مطالعه شما باشند دچار محدودیت باشید. همه روش هایی که در مورد آنها بحث خواهیم کرد ممکن است در حال حاضر گزینه ممکنی برای شما نباشد، مشکلی نیست. برای شروع جستجوی، با ایجاد لیستی از افرادی که شخصاً آنها را می شناسید شروع کنید. همچنین می توانید از افراد حلقه های حرفه ای خود مانند همکاران فعلی یا سابق، مدیران یا حتی کسانی که همزمان با شما در حال یادگیری این دوره هستند، سوال کنید. پس از تهیه فهرستی از افرادی که می شناسید، به سراغ افرادی بروید که نمی شناسید. شاید ساده‌ترین راه برای جذب شرکت کنندگان خارج از شبکه آشنایان شما در مصاحبه، از طریق شبکه های اجتماعی یا بسترهای آنلاین باشد. قبلاً به یافتن افرادی برای مصاحبه از طریق پروفایل رسانه های اجتماعی شما اشاره کردیم. همچنین می توانید از طریق سایت های حرفه ای ساختن شبکه جتماعی مانند LinkedIn با مصاحبه شوندگان احتمالی ارتباط برقرار کنید. گروه های آنلاین مبتنی بر علایق شخصی یکی دیگر از منابع عالی است. به عنوان مثال، اگر در حال طراحی برنامه ای برای نوازندگان هستید، ممکن است یک گروه آنلاین درباره ایجاد موسیقی از طریق جستجوی Google یا در سایتهای رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا Reddit پیدا کنید. بنابراین ایده های کاملی برای نحوه یافتن افرادی برای مصاحبه برای پروژه خود دارید. همچنین در اینجا چند روش دیگر به اشتراک گذاشته می شود تا در مشاغل دنیای واقعی، شرکت کنندگان را پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که این دو روش برای اهداف اولیه یادگیری مورد انتظار نیست. یکی از روش هایی که ممکن است از آن استفاده کنید یک آژانس استخدام تحقیقاتی است. این بدان معناست که آژانس مورد نظر افرادی را برای مصاحبه با شما پیدا می کند. استخدام آژانس ها مفید است زیرا در وقت صرفه جویی می کند و اغلب می تواند به تنوع بیشتری از کاربران برسد که به تنهایی قادر به دستیابی به آنها نیستید.

با این حال، لطفاً توجه داشته باشید، برای ابتدای یادگیری ، انتظار نمی رود که به یک آژانس استخدام جهت به‌خدمت‌گرفتن مراجعه کنید. خدمات گرفتن از یک آژانس استخدام هزینه دارد، بنابراین احتمالاً تنها در صورتی که روی پروژه ای کار می کنید که بودجه ای برای این سرویس دارد، از این روش استفاده کنید. شما و تیم شما همچنین ممکن است انتخاب کنید که با شرکت کنندگان در تحقیقات از طریق خدمات پولی مانند usertesting.com یا userinterviews.com یا testady.com ارتباط برقرار کنید.

به امید خدا، در حال حاضر لیستی از افرادی دارید که می توانید از آنها بخواهید در مصاحبه هایتان شرکت کنند. ممکن است تصمیم بگیرید که بر اساس افرادی که در دسترس هستند با این شرکت کنندگان تماس بگیرید. یا اگر در حال ارسال نظرسنجی هستید، ممکن است نامزدهایی را انتخاب کنید که با اهداف مصاحبه مطابقت بیشتری دارند. در هر صورت، این احتمال وجود دارد که چند نامزد به سرعت به عنوان نامزد ایده آل برجسته شوند.

وقتی آماده شدید، با هر یک از شرکت کنندگان احتمالی تماس بگیرید. متداول ترین روش برای انجام این کار از طریق ایمیل است. بیایید بررسی کنیم که ایمیل باید شامل چه چیزی باشد. با یک سلام و در ادامه معرفی خود و پروژه شروع کنید، سپس به طور خلاصه دلیل تماس با آنها را توضیح دهید. از جمله تدارکات برای مصاحبه مانند مکان، تاریخ و زمان استفاده کنید. در مرحله بعد، نحوه مصاحبه را توضیح دهید. این زمان خوبی برای توضیح قسمتهایی از مصاحبه است که برای ضبط صدا یا تصویر به آنها نیاز دارید. ایمیل خود را با اطلاع دادن به شرکت کنندگان در مورد نحوه تأیید زمان مصاحبه در صورت تمایل، تکمیل کنید. این می تواند از طریق پیوندی برای ثبت برنامه ریزی مصاحبه یا از طریق پاسخ به ایمیل باشد. اگر بودجه دارید، انگیزه ای مانند کارت هدیه اضافه کنید. این همیشه به شیرینی معامله کمک می کند و شرکت کنندگان را برای مصاحبه مشتاق می کند. در نهایت، ایمیل را با خداحافظی و نام خود پایان دهید. پس از تأیید افراد برای مصاحبه، ایده خوبی است که هفته قبل از مصاحبه و شب قبل از مصاحبه یادآوری ایمیل ارسال کنید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید افرادی که پیدا کرده اید در مصاحبه خود حاضر می شوند و این یک جمع بندی است. یافتن شرکت کنندگان در مصاحبه عالی به تلاش واقعی نیاز دارد، اما تحقیقات بزرگی که انجام می دهید ارزش آن را خواهد داشت. در مطلب بعدی، همه چیز را درباره آمادگی برای مصاحبه خواهید آموخت. موفق باشید.