برند شخصی راهی است که شخصیت، مهارت ها و ارزش های منحصر به فرد شما به عنوان یک طراح با شخصیت عمومی شما تلاقی می کند. شما می خواهید برند شخصی شما تا آنجا که ممکن است واضح و مشخص باشد، تا بتوانید تأثیرات ماندگار خود را بر جای بگذارید و به عنوان یک طراح برجسته شوید. یک برند شخصی قوی باید به طور گسترده شناخته شده و یکپارچه باشد و فقط با ذکر نام فرد بتواند احساسات قوی برانگیزد! بنابراین اگر شخصی برند قوی داشته باشد، شما می توانید بلافاصله کار و شخصیت او را در چند کلمه خلاصه کنید. برای درک چگونگی به وجود آمدن این مفهوم در دنیای واقعی، سه نمونه از افراد با برندهای شخصی قوی را بررسی کنیم.
اپرا وینفری یکی از شناخته شده ترین برندهای شخصی در تاریخ را ایجاد کرده است. او با استفاده از برند خود در همه پلتفرم ها و محصولاتش مانند نمایش اپرا وینفری، رادیو اپرا و مجله «او» به یک نام معروف تبدیل شد. اپرا پیام های الهام بخشی را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارد، که منجر به تغییر واقعی در زندگی مردم شده است. برند شخصی او به مردم این امکان را میدهد که محتوای اوپرا قدرتمند و نشاط آور باشد. فقط ذکر نام «اپرا» تصاویری از صداقت و همدلی را برمی انگیزد.
سارا کوپر یک کمدین و نویسنده است که اتفاقاً کارمند سابق گوگل و در عین حال یک طراح UX بوده است. وب سایت و وبلاگ او کاملاً نشان دهنده شوخ طبعی اوست. همه عکس های وب سایت سارا سرخوشانه و سرگرم کننده هستند، درست مانند نمایشهای کمدی کوتاه و ویدیوهای TikTok. مانند اپرا، یکی از کلیدهای موفقیت سارا کوپر این است که برند شخصی او منسجم است. شخصیت سرگرم کننده او در تمام محتویاتش می درخشد، از بیوگرافی وب سایتش، که با یک جمله عجیب «اوه سلام ، من شما را آنجا ندیدم» شروع می شود، تا یک گالری رنگارنگ از خودنگاره ها.
بیل نای یک دانشمند و مهندس است که در سرگرمی و جذاب نشان دادن علم مشهور است. برند تجاری او با آهنگ ابتدایی نمایش او «بیل نای؛ مرد دانشمند» تقویت شده است. تمام مطالب و برنامه های تلویزیونی او بر علم متمرکز است، اما او آن را به گونه ای ارائه می دهد که درک آن برای همه آسان است. اگر صفحه توییتر بیل نای را ببینید متوجه می شوید که او در توییت های خود از کلمات متجانس استفاده می کند و در عینحال هنوز حقایق مفیدی در مورد علم ارائه می دهد. لهن جملاتی که او توییت می کند با شخصیت تلویزیونی او سازگار است و برند تجاری خود را به عنوان «متخصص علوم مسخره» حفظ می کند. وب سایت شخصی او از تصاویر مفرح و مبالغه آمیز استفاده می کند تا در عین ارتباط با علم، جو را سرخوشانه نگه دارد.
وقتی نوبت به ساختن برند شخصی شما می رسد، ثبات قدم کلیدی است. ثابت قدم بودن در نحوه ارائه خود آنهم به صورت حرفه ای با اصالت ارتباط برقرار می کند و اعتماد را در بین افراد جامعه طراحی ایجاد می کند. ایجاد یک برند تجاری موفق به این معنی است که هر بار که شخصی به شما فکر می کند، ایده و کلمات کلیدی یکسانی بلافاصله به ذهنش می رسد. اپرا به شدت با الهام و امید ارتباط دارد، در حالی که سارا کوپر با کمدی طنز گره خورده است. وقتی به بیل نای فکر می کنید، بلافاصله به یادگیری علم به شیوه ای سرگرم کننده فکر می کنید. به عنوان یک طراح UX، شما می خواهید خود و کار خود را با کلمات خاصی مرتبط کنید، مانند «تمیز» یا «مدرن» یا «انتزاعی» تا اثری قوی و ماندگار بر جای بگذارید. همچنین برای کارفرمایان مفید است که سبک طراحی UX شما را از طریق برند شخصی شما بشناسند. اگر سبک شما با نیازهای آنها مطابقت دارد، این برای هردوطرف برد-برد است! برند شخصی شما روشی اساسی برای نشان دادن ارزش شما به عنوان یک طراح است. برند شما هرچه باشد، مطمئن شوید که خاص، شفاف و مهمتر از همه، در همه کارهای شما یکسان است.