شروع به توسعه برند شخصی خود کنید

منحصر به فرد بودن شما بزرگترین نقطه قوت شماست! دیدگاه شما با دیگران متفاوت است و این به شما کمک می کند از دیگر طراحان UX متمایز شوید. توسعه برند شخصی شما راهی عالی برای آن است که به دیگران نشان دهید چرا کار شما به عنوان یک طراح، خاص است.

با فکر کردن به چند کلمه مرتبط با ارزشهای اساسی که احساس می کنید شما و کارتان را به طور دقیق خلاصه می کند، شروع کنید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که برای سبک های مدرن و آینده نگر ارزش قائل هستید، یا شاید کارهای شما بازیگوش و رنگارنگ باشد. ممکن است بخواهید این ترجیحات شخصی و سبک را در برند شخصی خود منعکس کنید.

برند شخصی شما باید در سراسر حضور آنلاین شما مانند وب سایت نمونه کارها، لینکدین و پروفایل طراحی UX مانند Dribble و Behance، که به زودی با آنها آشنا خواهید شد قابل تشخیص باشد. در اینجا چند نکته حرفه ای وجود دارد که به شما در توسعه برند شخصی شما کمک می کند.

یک لوگو که شما و کار شما را نمایندگی می‌کند، راهی عالی برای ارائه تصویری سریع از آنچه که هستید ارائه می دهد. هرچند داشتن یک لوگوی شخصی ضروری نیست، به شما کمک می کند تا اثری ماندگار از خود برجای بگذارید و باعث می شود برند شخصی شما به راحتی قابل تشخیص باشد. لوگوی خود را تا آنجا که شما را به عنوان یک طراح به طور دقیقی منعکس می کند، می توانید پرزرق و برق یا دمدمی کنید! به عنوان مثال، لوگوی شما می تواند بر اساس حروف اول اسمتان باشد یا نمادی باشد که نشان دهنده شخصیت شماست. در صورت داشتن لوگوی شخصی شما باید در نمونه کارها، حساب های رسانه های اجتماعی و کارت ویزیت خود آن را بگنجانید.

قلم ها و رنگ ها به شدت بر تجربه کاربر در برخورد با هر محصولی تأثیر می گذارد. این را در نظر بگیرید: وقتی رنگ آبی را می بینید چه احساسی دارید؟ آیا وقتی رنگ قرمز را می بینید احساس متفاوتی دارید؟ قلم ها و رنگ ها می توانند قطبی باشند، و به احتمال زیاد، فونت ها یا رنگ های خاصی به شما احساس خاصی می دهند!

مطمئن شوید که فونت و طرح رنگی که برای معرفی خود انتخاب می کنید مطابق با شکلی است که می خواهید مردم از شما به عنوان یک طراح UX در ذهن داشته باشند. استفاده از فونت ها و رنگ های یکسان در وب سایت نمونه کارها، لوگوی شخصی، رزومه و پروفایلهای آنلاین ایده بسیار خوبی است و نشان می دهد در برند شخصی خود ثبات دارید.

محتوای متنی که در وب سایت نمونه کارها و پروفایلهای آنلاین شما ظاهر می شود باید دارای لحنی مشابه باشد. نوشته‌های شما در پروفایل لینکدین‌تان ممکن است کمی حرفه ای تر باشد، اما باید بگونه ای باشد که شما را همان شخصی نشان دهد که از نوشته های موجود در وب سایت و مجموعه نمونه کارهای شما می شناسند. اگر برند شما آرام و شوخ طبع است، نترسید و کمی از آن طنز را به پروفایل آنلاین خود اضافه کنید (البته در صورت لزوم).

تصویرسازی یکی دیگر از راههای عالی برای پرورش برند شخصی شما است. شما می توانید گرافیک ها و انیمیشن های خود را بسازید تا شخصیت را به پروفایل آنلاین خود اضافه کنید و اطلاعات مهم را برجسته کنید. همچنین می توانید از طریق عکاسی و ویرایش عکس ها و استفاده از لحنی سازگار و مشابه با محتوای متنی، برند شخصی خود را به نمایش بگذارید.

اصالت داشتن به این معنی است که احتمال کمتری وجود دارد کارهایی را انجام دهید که خارج از محدوده برند شخصی شما باشد و مخاطب شما را گیج کند. برند خود را بر اساس آنچه واقعاً هستید متمرکز کنید و تصویری را که واقعاً شما هستید به تصویر بکشید. ساده ترین راه برای این کار این است که بیش از حد فکر نکنید! مطالبی را که برای شما طبیعی به نظر می رسد و با علایق شما مطابقت دارد ارسال کنید، بدون آنکه زیاد درباره ظاهر شدن در یک شکل خاص فکر کنید.