تأثیر اندازه شرکت و صنعت
آیا شما همیشه آرزو داشته اید که با یک گروه از دوستان صمیمی خود در یک استارت آپ کار کنید؟ یا در شرکت مورد علاقه خود را کاری انجام دهید؟ در آخر، بسته به جایی که کار می کنید ، شغل شما به عنوان یک طراح UX می تواند کاملاً متفاوت باشد! در این مطالعه ، شما خواهید فهمید که چگونه نقش طراحی UX بسته به اندازه و صنعت شرکت متفاوت است.
استارتاپ ها و مشاغل کوچک
استارتاپ ها مشاغل جدیدی هستند که می خواهند یک محصول یا خدمات منحصر به فرد تولید کنند و آن را به بازار عرضه کنند. مشاغل کوچک شرکتهای خصوصی کوچکی هستند و تعداد کمی کارمند دارند. بسیاری از طراحان UX از شروع کار در استارتاپ ها یا شرکت های کوچک هیجان زده هستند زیرا می توانند تأثیر کار خود را سریعتر ببینند و مهارتهای گسترده تری پیدا کنند.
- اندازه تیم: گروه صمیمی و قادر به کار مستقیم با مدیریت بالادستی.
- رشد: فرصت برای رشد سریعتر به دلیل به عهده گرفتن مسئولیت های متنوع (طراحی بصری ، طراحی تعاملی ، تحقیقات کاربر و موارد دیگر).
- خلاقیت: معمولاً خلاقیت آزادتر بخاطر وجود دستورالعملها و فرایندهای کمتر.
- تأثیر: تأثیرگذاری بیشتر روی محصولات نهایی بخاطر وجود تعداد کمی از افراد در حال کار بر روی یک پروژه.
- مربیگری: مربیان کمتری برای انتخاب در شرکت کوچک تر وجود دارد.
- مسئولیت: بیشتر مسئولیت پروژه UX تنها بر عهده شما است که اگر تجربه کمی در UX داشته باشید می تواند استرس زا باشد.
- سرعت: باید با سرعت کاری بالا، راه اندازی کارهایی که بی عیب نیستند و کمی اشتباهات سهوی مشکلی نداشته باشید.
شرکت های بزرگ
در یک شرکت بزرگ ، مانند Google ، احتمالاً بصورت تیمی بر روی یک پروژه خاص کار خواهید کرد. بسیاری از طراحان UX می خواهند در شرکت های بزرگ با افرادی کار کنند که برخی از شناخته شده ترین محصولات جهان را تولید کرده اند. تیم های UX در شرکت های بزرگتر تمایل دارند در دسته های تخصصی مجزا تقسیم شوند ، و این کار شما را قادر می سازد تا در یک زمینه خاص از UX متخصص شوید.
- مربیگری: وجود انواع طراحان باتجربه و متخصصان در سایر زمینه های UX برای یادگیری.
- رشد: فرصتهای زیادی برای رشد وجود دارد زیرا سطوح مختلفی از طراحان و مدیریت از لحاظ سازمانی وجود دارد.
- دستورالعملها: دستورالعملهای واضح تری برای یکنواخت نگه داشتن و هم آهنگی محصولات با برند موجود است.
- اندازه تیم: افراد بیشتری در یک پروژه کار می کنند ، به این معنی که شما بهتر می توانید بر مسئولیت های خاص خود تمرکز کنید.
- تخصص: وجود فرصتی برای تمرکز بر یک زمینه خاص از طراحی.
- اندازه تیم: ممکن است به عنوان یک همکار با تعداد زیادی از طراحان دیگر در پروژه ، احساس تأثیر یا اهمیت کمتری داشته باشید.
- تأثیر: ممکن است در شرکتی با بسیاری از ویژگی ها و محصولات احساس کوچک بودن کنید.
- دستورالعملها: دستورالعملهای تعریف شده می توانند محدود کننده خلاقیت باشند.
آژانس های طراحی
آژانس طراحی یک درگاه واحد برای برندهای تجاری ، محصولات و خدمات است. کار در آژانس طراحی می تواند از جهاتی شبیه کار در یک شرکت کوچک یا استارتآپ باشد ، با این تفاوت که شرکت های متعددی به عنوان مشتری خود دارید. بسیاری از آژانس ها تمایل دارند که روی طیف گسترده ای از محصولات کار کنند ، بنابراین شما می توانید انواع مختلف سبک ها و رویکردهای طراحی UX را کشف کنید.
- تأثیر: اگر تنها طراح UX در تیم باشید ، تأثیر زیادی بر روی پروژه ها می گذارید.
- شبکه سازی: فرصتی برای کار با ذینفعان ارشد ، تیم های مختلف و مشتریان متنوع.
- در معرض دید قرار گرفتن: قرار گرفتن در معرض دید بسیاری از شرکت ها و صنایع با مشتریان مختلف.
- رزومه: امکان کار بالقوه با برندهای بزرگ و نمایش در رزومه شما وجود دارد.
- مربیگری: اگر تنها طراح UX در یک پروژه هستید ، دچار کمبود داشتن مربی می شوید.
- یکنواختی: بسته به آزانس طراحی، فقط در یک نوع از پروژه ها می توانید کار کنید.
- مالکیت: ممکن است از ابتدا تا انتها نتوانید روی یک پروژه کار کنید.
- محصول نهایی: بسته به اولویت های مشتری ، محصولی که روی آن کار می کنید ممکن است عرضه نشود.
آژانس های تبلیغاتی
بسیاری از طراحان UX در آژانس های تبلیغاتی مشغول به کار هستند ، این تیم ها گروهی از افراد خلاق هستند که توسط مشتریان برای ساختن کمپین های بازاریابی استخدام شده اند. این طراحان که گاهی اوقات «تکنسین های خلاق» نامیده می شوند ، سعی در ایجاد تبلیغات برای برندهای تجاری با استفاده از اصول UX دارند. اگر شما مشتاق به یادگیری برخی مهارت های جالب خارج از نقش اصلی طراحی UX هستید ، این یک گزینه عالی است.
- خودمختاری: نداشتن یا نظارت کم مدیریت میانی به معنای خودمختاری بیشتر در کار شما است.
- یادگیری: فرصتی برای یادگیری در مورد سایر رشته ها مانند برندتجاری ، بازاریابی و طراحی گرافیک.
- تنوع: هر پروژه ای براساس مشتری متفاوت است.
- شبکه سازی: با مجموعه ای از برندها ، مشتری ها و تیم های مختلف کار می کنید.
- تخصص: تنوع گسترده ای در پروژه ها وجود دارد ، بنابراین ممکن است نتوانید مهارت های خاص را به راحتی بدست آورید.
- ارتباط: کار ممکن است اغلب شامل برندینگ تجاری و بازاریابی باشد و ممکن است روی طراحی UX تمرکز نداشته باشد.
فریلنسرها
فریلنسرها طراحان UX خود اشتغالی هستند که برای خدمات مستقل خود توسط مشتریان استخدام می شوند. فریلنسر بودن آزادی زیادی به شما می دهد و این یک روش عالی برای طراحان جدید UX برای کسب تجربه در این زمینه و اضافه کردن کار به نمونه کارهای خود است.
- برنامه: ساعات کاری را خودتان تنظیم می کنید چون کارمند خودتان هستید.
- انعطاف پذیری: در حالی که در جایی مشغولید، بطورت آزاد هم کار کنید و اولویت ها را خودتان متعادل کنید.
- خودمختاری: کاری را که از انجامش لذت می برید انتخاب می کنید.
- تجربه: نمونه کارهای خود را بسازید ، به خصوص اگر کار UX تمام وقت ندارید.
- ساختار: کسی نیست که به او گزارش دهد ، به این معنی که شما خود باید مسئول انجام به موقع کار باشید.
- ثبات: نسبت به کار در یک شرکت یا آژانس ثبات کمتری دارد ، زیرا وجود کار همیشه تضمین شده نیست.
- کسب و کار: فرایندهای مربوط به کسب و کار شخصی را مانند ثبت مالیات ، صدور صورت حساب برای مشتریان و موارد دیگر، خود باید مدیریت کنید.
- مربیگری: فقدان مربیان در دسترس از آنجا که شما خودتان مستقل کار می کنید.
تصمیم گیری در مورد محل کار
اهداف هر کس به عنوان یک طراح UX متفاوت است ، بنابراین در مورد انتخاب مکان برای کار خود به مهمترین چیزها فکر کنید. سوالاتی مانند:
- آیا از ساختار و فرایندهای زیادی لذت می برید یا دوست دارید کار و برنامه خود را تعریف کنید؟
- آیا شما برای کار در یک تیم بزرگ ارزش قائل هستید یا از کار با تنهایی راحت ترید؟
- آیا می خواهید به طور عمده بر روی طراحی UX تمرکز کنید ، یا علاقه مند به گسترش مجموعه مهارت های خود هستید؟
در نظر گرفتن اهداف شغلی و چگونگی عملکرد بهتر به شما کمک می کند نوع شرکتی را که برای شما مناسب ترین است بشناسید. موفق باشید!