درک همدلی در طراحی UX

اصطلاح «طراحی UX» گویای همه چیز است: تجربه کاربر در مرکز نحوه طراحی محصولات است. بهترین راه برای ایجاد تجربیات کاربری عالی این است که کاربر خود را بشناسید و با آنها همدلی کنید. همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، همدلی توانایی درک احساسات یا افکار دیگران در یک موقعیت است.

به‌عنوان یک طراح UX، همدلی با کاربران، محصولاتی را که ایجاد می‌کنید بهتر می‌کند، زیرا محصول را همانطور که کاربر تجربه می‌کند، تجربه می‌کنید. هرچه در پیش بینی خواسته ها و نیازهای کاربر بهتر عمل کنید، کاربر با طراحی شما احساس راحتی بیشتری می کند و احتمال تعامل طولانی مدت با محصول شما بیشتر می شود.

بنابراین، بیایید بررسی کنیم که چگونه همدلی می تواند شما را به یک طراح UX موثرتر تبدیل کند!

چگونه با کاربران همدلی کنیم

اگر فکر میکنید همدلی با کاربران کار سختی به نظر می رسد، نترسید! توانایی همدلی با کاربران مهارتی است که با تمرین می توان آن را آموخت. در اینجا شش نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند یک طراح UX همدل‌تر شوید.

سوالات زیادی بپرسید به عنوان یک طراح UX، نمی توانید در مورد نیازهای کاربران خود فرضیاتی داشته باشید. در عوض، مستقیماً از کاربران خود در مورد نیازها و خواسته های آنها سؤال کنید که طراحی محصول شما می تواند به آنها پاسخ دهد. سوالاتی را بپرسید که با چه، چگونه و چرا شروع می شود تا درک عمیق تری از دیدگاه کاربران خود به دست آورید.

بیشتر مراقب باشید. تمرکز خود را به کل کاربر معطوف کنید و نه فقط کلماتی که استفاده می کند. در مصاحبه‌هایی که کاربر به صورت فیزیکی حضور دارد یا در حال ضبط ویدیو است، تماشای تعامل کاربر با شما یا محصول شما می‌تواند نشانه‌های فیزیکی را ارائه دهد که می‌تواند بر نتایج تحقیق شما تأثیر بگذارد. برای کمک به ثبت مشاهدات، یادداشت‌های دقیقی می‌گیرید یا حتی جلسات خود را با کاربران ضبط می‌کنید.

شنونده فعالی باشید گوش دادن فعال مستلزم آن است که به طور کامل بر روی آنچه که توسط کاربر در حال تعامل با او صحبت می شود تمرکز کنید، درک کنید و به خاطر بسپارید. از اینکه مکالمه به کجا می رود یا در آینده چه می گویید حواس پرت نشوید. در طراحی UX، تمرین گوش دادن فعال می تواند به شما کمک کند بازخورد بی طرفانه را مستقیماً از کاربران خود دریافت کنید، که می توانید برای بهبود طرح های خود از آن استفاده کنید.

درخواست ورودی مهم است که بازخوردی که دریافت می‌کنید عینی و بی‌طرفانه باشد. دوستان یا همکاران معمولاً بازخورد مغرضانه و عمدتاً مثبت ارائه می دهند زیرا می خواهند از شما حمایت کنند یا از شما راضی کنند. بنابراین، درخواست ورودی از منابع مختلف و گروه متنوعی از کاربران مهم است. هنگام درخواست بازخورد، از سؤالات باز برای درک افکار واقعی کاربر در مورد تجربه یا محصول استفاده کنید.

ذهن باز داشته باشید. همه ما تعصب داریم به یاد داشته باشید، سوگیری عبارت است از طرفداری یا داشتن تعصب نسبت به چیزی یا شخصی، بر اساس اطلاعات محدود. به عنوان طراحان UX، ما باید این تعصبات را کنار بگذاریم تا بهتر با دیگران همدلی کنیم. هدف شما درک کاربران است، نه اینکه بازخورد آنها را با نظرات و احساسات خود پیچیده کنید.

در تحقیقات UX به روز باشید. محققان را دنبال کنید و به انجمن‌های آنلاین بپیوندید تا از تحقیقاتی که بر طراحان UX و کاربرانی که برای آنها طراحی می‌کنید تأثیر می‌گذارد، به‌روز بمانید. تحقیقات همیشه در حال تغییر و تحول است زیرا ما بیشتر در مورد روانشناسی انسان می دانیم. به روز بودن به شما مزیتی در نحوه درک و تعامل با مخاطبانتان می دهد.

همدلی در مقابل همدردی : Empathy vs. sympathy

همدلی در مقابل همدردی : Empathy vs. sympathy

گاهی اوقات همدلی با همدردی اشتباه گرفته می شود، اما این دو اصطلاح به یک معنا نیستند. همدلی به معنای درک احساسات یا افکار شخصی است، اغلب با احساس احساسات خود. همدردی تجربه نشان دادن نگرانی یا شفقت بدون احساس خود احساسات است.