مسیرهای شغلی طراحی تجربه کاربر

شانس خوبی وجود دارد که شما در این برنامه گواهینامه ثبت نام کرده اید که امیدوار به پیدا کردن کار به عنوان یک طراح UX در آینده نزدیک است. طراحی UX یک میدان سریع در حال تغییر است با نرخ رشد 10 ساله پیش بینی شده 15٪ (شیشه سوزی). هنگامی که شما اکثر سایت های جستجوی شغلی را بررسی می کنید، ده ها هزار نفر از پست های شغلی را برای نقش های مرتبط با UX پیدا خواهید کرد. در واقع، استخدام کنندگان در سراسر جهان در حال تلاش برای پر کردن موقعیت های باز برای طراحان UX هستند، زیرا تقاضا برای افراد با این مهارت ها از عرضه طراحان UX موجود است. این جایی است که شما وارد می شوید!

در حالی که ممکن است کمی زود هنگام شروع به جستجو برای مشاغل باشد، زمینه مهم این است که بدانید که "طراح UX" تنها یکی از عناوین شغلی در زمینه تجربه کاربر گسترده تر است. همانطور که با این برنامه گواهینامه ادامه می دهید، ممکن است علاقه مند به یک تخصص خاص یا مسیر شغلی در این زمینه شوید. علاوه بر این، به عنوان یک طراح UX ورودی، شما احتمالا در کنار سایر متخصصان UX با زمینه های مختلف تخصص کار خواهید کرد. برای کمک به شروع به کار، این خواندن تعداد زیادی از حرفه های مختلف را در زمینه تجربه کاربر بررسی می کند.

طراحان تعامل بر طراحی تجربه یک محصول و نحوه عملکرد آن تمرکز می کنند. آنها تلاش می کنند تا جریان کاربر یا مسیر را درک کنند، که یک کاربر معمولی برای تکمیل یک کار بر روی یک برنامه، وب سایت یا پلتفرم دیگر نیاز دارد. در گوگل و بسیاری از شرکت های دیگر، طراحان تعامل یک نوع تخصصی طراح UX هستند.

کار طراح تعاملی به سوالات پاسخ می دهد: چه اتفاقی می افتد اگر کاربر بر روی این دکمه ضربه بزنید؟ چگونه می توانیم این اقدام را برای کاربران ساده تر کنیم؟ و عناصر طراحی در وب سایت چگونه خارج می شوند؟ طراحان تعامل کمتر در مورد چگونگی به نظر محصول و در عوض تلاش می کنند تا محصول را آسان و ساده برای کاربران برای برقراری ارتباط برقرار کنند.

طراحان بصری بر روی یک محصول یا تکنولوژی تمرکز می کنند. آنها اغلب مسئول طراحی آرم ها، تصاویر و آیکون ها هستند، و همچنین تصمیم گیری بر رنگ فونت، اندازه و قرار دادن. طراحان بصری بر روی طرح هر صفحه یا صفحه نمایش تمرکز می کنند و تمام عناصر طراحی را با هم در یک روش بصری جذاب قرار می دهند. در گوگل و بسیاری از شرکت های دیگر، طراحان بصری یک نوع تخصصی طراح UX هستند.

نقش یک طراح بصری این است که به سوالات پاسخ دهید: چه نوع سبک بصری باید آیکون ها را داشته باشند تا بتوانند نام تجاری محصول را مناسب کنند؟ یا کدام رنگ و فونت باید برای این دکمه استفاده کنیم؟ هدف از طراح بصری، لذت بردن از کاربران با طرح هایی است که الهام بخش، مشارکت دارند و آنها را تحریک می کنند.

طراحان حرکتی فکر می کنند که چه چیزی برای یک کاربر برای انتقال از طریق یک محصول و نحوه ایجاد انتقال صاف بین صفحات در یک برنامه یا وب سایت فکر می کند. آنها همچنین ممکن است انیمیشن ها یا جلوه های بصری را ایجاد کنند تا ایده های طراحی خود را به زندگی برسانند. در گوگل و بسیاری از شرکت های دیگر، طراحان حرکت یک نوع تخصصی طراح UX هستند.

یک کار طراح حرکت به سوالات پاسخ می دهد: چگونه باید انتقال برنامه بین صفحات؟ چگونه ارتباط بین این اقدامات را نشان می دهیم؟ و، یک انیمیشن جذاب است که به داستان ما کمک خواهد کرد؟ طراحان حرکت بر روی عناصر طراحی تمرکز می کنند، نه طرح های سنتی استاتیک.

واقعیت مجازی (VR) و طراحان واقعیت افزوده (AR) محصولاتی را ایجاد می کنند که کاربران را با تجارب همهجانبه ارائه می دهند، که توسط محدودیت های دنیای فیزیکی نا محدود می شود. واقعیت مجازی شامل یک هدست پوشیدنی است که بیش از یک دیدگاه کاربر را می گیرد؛ این محیط فیزیکی خود را از بین می برد و آنها را در یک دنیای کاملا مجازی غوطه ور می کند. به عنوان مثال، VR می تواند احساس کند که شما به تنظیم یک زمین خیالی جادویی وارد می شوید.

از سوی دیگر، واقعیت افزوده از دنیای فیزیکی به عنوان یک پس زمینه استفاده می کند و عناصر مجازی را در بالای آن اضافه می کند. کاربران هنوز از محیط اطراف خود آگاه هستند، اما واقعیت آنها با افزودن عناصر از طریق یک صفحه، پیشرفت و یا افزایش یافته است. به عنوان مثال، شما می توانید در آشپزخانه واقعی خود بنشینید، و تجربه AR می تواند تصاویر دیجیتال مانند یک Barstool جدید و یا قطعه ای از آثار هنری را به اتاق اطراف شما اضافه کند.

کار VR یا AR Designer به سوالات پاسخ می دهد: چگونه یک تجربه کاربر را ایجاد می کنیم که فضای سه بعدی را به دست می آورید؟ یا این اقدام باعث بیماری حرکت کاربر خواهد شد؟ برای اطمینان از اینکه کاربران راحت غوطه ور هستند در یک تجربه VR یا AR، طراحان باید به دقت همه چیز را از صدا به نورپردازی بررسی کنند.

محققان UX مطالعات یا مصاحبه هایی را انجام می دهند که چگونه مردم از محصول استفاده می کنند. محققان UX اغلب نقاط درد را شناسایی می کنند که کاربران تجربه می کنند و چگونه محصولات می توانند به حل این مشکلات کمک کنند. آنها همچنین قابلیت استفاده از محصولات موجود را بررسی می کنند، با درخواست کاربران برای تکمیل وظایف در یک برنامه یا وب سایت، به عنوان مثال.

محققان UX به سوالاتی پاسخ می دهند: چه مشکلی در مواجهه با آنها چه مشکلی دارند؟ آیا طراحی این محصول آسان است؟ و آیا مردم به این ویژگی طراحی جدید علاقمند هستند؟ هدف محققان UX اغلب درک می کنند که چگونه یک محصول می تواند یک راه حل برای یک مشکل واقعی را فراهم کند.

نویسندگان UX در مورد چگونگی ایجاد زبان در یک محصول واضح تر فکر می کنند تا تجربه کاربر بصری تر باشد. نویسندگان UX همچنین به تعریف صدای مارک و شخصیت کمک می کنند. کار نویسندگان UX اغلب شامل برچسب نوشتن برای دکمه ها و تعیین تن زبان مورد استفاده در یک برنامه یا وب سایت است.

نویسندگان UX بر روی پاسخ دادن به سوالات تمرکز می کنند: چه کلمات باید برای برقراری ارتباط این ایده به وضوح استفاده شود؟ آیا تن برای این برنامه دوستانه یا فنی است؟ و چه زبان در این دکمه برچسب باید بگویم؟ نویسندگان UX اغلب کارشناسان موضوع را به منظور ارائه مطالب آسان برای درک آسان برای همه کاربران تبدیل می کنند.

مدیران برنامه UX اطمینان از ارتباطات روشن و به موقع را تضمین می کنند، به طوری که فرایند ساخت یک محصول مفید از ابتدا تا پایان حرکت می کند. این ممکن است شامل تنظیم اهداف، نوشتن طرح های پروژه و تخصیص منابع تیمی باشد.

مدیران برنامه UX به سوالات پاسخ می دهند: اهداف کلی این پروژه چیست و برنامه ای برای رسیدن به آنها چیست؟ و چگونه می توانیم فرآیندهای را در تیم ایجاد و بهبود دهیم؟ مدیران برنامه UX در سراسر ادارات کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که UX در طول چرخه عمر پروژه درگیر است.

مهندسان UX هدف طراحی را به یک تجربه عملکرد، مانند یک برنامه یا یک وب سایت ترجمه می کنند. آنها به تیم های UX کمک می کنند که اگر طرح ها به صورت بصری و فنی امکان پذیر باشند، کشف می کنند.

مهندسان UX به سوالات پاسخ می دهند: چگونه هر تعامل را اجرا کنیم؟ چگونه می توانیم این طرح را به گونه ای بسازیم که به قصد اصلی آن درست باشد؟ و چگونه می توانیم جایگزین را برای تعیین بهترین تجربه کاربر بررسی کنیم؟ مهندسان UX تولید و توسعه را تولید می کنند، مفاهیم محصول را به زندگی تبدیل می کنند.

رابط های مکالمه در همه جا، از دستیارهای هوشمند مجازی مانند Google Assistant و Siri، به سیستم های پاسخ های صوتی تعاملی مانند سیستم های خدمات مشتری می توانید با آنها صحبت کنید. رابط های مکالمه حتی شامل سیستم های ناوبری خودرو و chatbots! طراحی مکالمه شامل رفتارهای مکالمه ای طبیعی و دنیای واقعی در تعاملات بین کاربران و این سیستم ها است.

طراحان مکالمه باعث می شود که کاربران به مکالمات طبیعی برای انجام کارها انجام دهند. آنها تحقیقات کاربر، روانشناسی، دانش فنی و زبان شناسی را برای ایجاد تجربیات کاربر که شهودی و جذاب هستند، اهرم می کنند. طراحان مکالمه "شخصیت" یا شخصیت صوتی را توسعه می دهند، و همچنین جریان و گفتگو تعامل.

طراحان مکالمه به سوالات پاسخ می دهند: زبان ایده آل و جریان بر اساس کاربران WHO، وظیفه انجام می شود، وظیفه باید انجام شود، و زمینه مکالمه؟ آیا شخصیت دستیار مجازی به نظر می رسد واقعی، جذاب و بازتاب ارزش برند؟ چگونه مکالمه با عناصر روی صفحه نمایش کار می کند؟ آیا دستیار مجازی یک تجربه سازگار، قابل استفاده و مفید را ارائه می دهد؟

کاوش شغل در زمینه UX

شما در حال حاضر در مورد برخی از شایع ترین شغل در زمینه تجربه کاربر می دانید! همانطور که اولین کار خود را به عنوان یک طراح UX شروع می کنید، با همکاران دیگر، مانند آنهایی که در اینجا فهرست شده اند، همکاری می کنید، برای ایجاد محصولات نوآورانه و زیبا که مردم دوست دارند استفاده کنند. بسیار هیجان انگیز، درست است؟