تصور کنید که در یک جلسه حضور دارید و کسی گزارش فروش در سهماهه آخر را ارائه میدهد. تا چه حد میتواند توجه شمارا جلب کند؟ اگر موضوع موردعلاقه شماست و او ارائهدهنده خوبی است، میتوانید بر روی ارائه حداکثر 7 تا 10 دقیقه تمرکز کنید. اگر شما به موضوع علاقهمند نیستید یا ارائهدهنده بهطور خاص خستهکننده است، پس شما علاقه خود را خیلی سریع از دست خواهید داد. شکل 44.1 نمودار گرافیکی آن را نشان میدهد.
افراد میتوانند یک استراحت کوتاهمدت کنند و سپس یک دوره 7 تا 10 دقیقهای دیگر را شروع کنند، اما 7 تا 10 دقیقه طول میکشد تا زمانی که بتوانیم به هر یک از کارها توجه کنیم.
اگر شما یک وبسایت را طراحی میکنید، احتمالاً صفحاتی را طراحی میکنید که افراد برای خیلی کمتر از هفت دقیقه آن را مشاهده میکنند. شما فرض میکنید که کسی به صفحه میآید، یک لینک را پیدا میکند و روی آن کلیک میکند؛ اما گاهی اوقات شما ممکن است مواردی مانند صوت و یا ویدئو به صفحه اضافه کنید. این موارد تحت قانون 7 تا 10 دقیقه قرار دارند. فیلمهای TED بهطورمعمول 20 دقیقه طول میکشد، بنابراین آنها از حد مجاز عبور میکنند (گرچه این فیلمها بعضی از بزرگترین ارائهدهندگان جهان رادارند و آنها میتوانند این محدودیت زمانی را گسترش دهند). سایت محتوای آموزشی لیندا کار خوبی برای نگاهداشتن زمان بیشتر آموزشهای آنلاین خود در کمتر از 10 دقیقه انجام میدهد.